Зв'язатися з автором

Kokosina, Кокосина, рюкзаки, російські дизайнери, магазин російських дизайнерів, мотивація, мода рюкзак, бізнес історії, історії успіху



Олександра Косова, засновниця бренду Kokosina, створила першу колекцію сумок шість років тому, а вже цього року відкрила свій другий магазин. Про те, як поєднувати творчість з бізнесом і власний стиль з бажанням експериментувати, читайте в монологу Олександри.александра косова, основатель марки kokosina: «я не ориентируюсь на рынок, а делаю то, что нравится». изображение номер 3

Олександра Косова

Від машинки “Зингер” до власного бренду

-Моя бабуся була кравчихою. Пам’ятаю, як вона діставала з комори велетенський мішок з клаптиками і учила мене шити. Незважаючи на те що я була тоді зовсім маленькою, мені ця справа дуже подобалася. А одного разу, знайшовши у неї обрізки шкіри, я спробувала попрацювати з шкірою. У мене вийшло.

Спочатку я шила тільки для себе. Мені подобався сам процес, крім того, я не завжди могла знайти відповідні шкіряні речі в магазині (а ті, що подобалися, коштували дорого-на 2-3 курсі подібні покупки я дозволити собі не могла). Я шила сумки, рюкзаки, теки, всякі шкіряні штуки, і з часом оточення стало цікавитися, де я це усе купую. Говорили, що їм подобається. У якийсь момент, втомившись від постійних питань, я вирішила зробити свою колекцію-показати світу, чому навчилася. При цьому я не планувала відкривати власний бізнес. Я в принципі не думала, що займатимуся цим серйозно і що через декілька років це стане повноцінною роботою. У мене була стара машинка “Зингер” (ще з ручкою, яку треба крутити)-на ній я зшила перші речі. Машинка, до речі, досі у мене і досі в робочому стані.

  Як зробити літню кухню


александра косова, основатель марки kokosina: «я не ориентируюсь на рынок, а делаю то, что нравится». изображение номер 4

Фото з архіву Олександри

Я вчилася в Академії витівок, на факультеті архітектури. І незважаючи на те що я не працюю за фахом, архітектурна школа мені дуже допомагає-я досі роблю лекала сама (притому що я взагалі не конструктор). Так, взуття, наприклад, я не сконструюю, але рюкзак легко можу розкласти в голові на частини, намалювати і вирізувати. Загалом, просторове мислення розвинене добре-в голові укладається тривимірна модель, яку можна покрутити і розглянути з усіх боків.

Так, у мене була ідея шити одяг, ми навіть зробили якось невелику колекцію кольорових косух (наша концепція-декілька моделей, але купа кольорів). І хоча ми тоді усі розпродали, я зрозуміла, що одяг-це не моє. Інша специфіка, інший сегмент, інший підхід-необхідно відразу відкривати магазин, щоб люди мали можливість приїхати і приміряти. Аксесуари і сумки в цьому плані значно “гнучкіші”.

Зараз окрім сумок ми робимо ювелирку, блокнотики, кераміку, навіть шиємо шовкові хустки. Загалом, я вірю в силу деталей-в них усе.

Мені дуже повезло-я дійсно непоганий менеджер. Мені подобається займатися організаційними справами-подобається придумувати схеми, пояснювати, робити із складного і заплутаного клубка просту і зрозумілу систему. Я цілеспрямовано розвивала в собі ці навички, спеціально стажувалася. Коли мені було 18 років, я викликалася допомагати папі з оформленням документів для його компанії. Так, мені мало платили, так, робота була страшенно складною, так, мене доводили до сліз люди, які перевіряли усі ці Папірці Так, я постійно робила щось не так і не розуміла своїх помилок, але проте це був дуже крутий досвід. Мені було важливо перестати боятися документів і навчитися з ними працювати. Тепер, розмовляючи з бухгалтером, я розумію, що він від мене хоче і для чого йому це треба.

  Шкода спорту : як не зашкодити собі під час занять спортом


Від впізнанного дизайну до експериментів

Kokosina-це дуже особиста історія. Я не орієнтуюся на ринок, а роблю те, що подобається, те, що вважаю красивим. Напевно, цим ми і відрізняємося від інших бізнес-проектів. Відрізняємося своїм відношенням, яке, я вірю, передається на усі наші речі. Наприклад, коли я займалася магазином, то для мене була важлива кожна деталь. Ніби я облаштовую свою квартиру, в якій повинно бути зручно, красиво і затишно. Мені не все одно. І зараз з’являється все більше дизайнерів, які розділяють подібний підхід. Проте знову ж таки-мені повезло, що моє бачення співпадає з тим, що подобається людям.

Що стосується дизайну, то тут важливо “вписуватися” в загальну концепцію і не забувати про функціональність. Якщо це рюкзак, то він має бути красивим, зручним і при цьому простим-таким, щоб його можна було легко зшити. Простота дизайну сильно впливає на собівартість, а мені хочеться, щоб речі коштувало якомога менше. Матеріали я вже давно не вибираю. Пару років назад я зрозуміла, які нам потрібні фактури, яка товщина, і зараз просто замовляю із заводу те, що необхідно. У нас усі сумки зроблені з одного і того ж артикулу шкіри (відрізняється тільки колір).

  "Я бачив усі темні сторони життя і знаю, як не потонути в цій пітьмі"


Я все ще намагаюся зрозуміти, хто наш клієнт-який він. Люди, які вибирають наш бренд, дуже різні. Я завжди думала, що це якась творча молодь, молоді мами, люди мого віку (від 25 до 35). Але насправді наші речі носять люди самих різних професій і віків. Вони просто зрозуміли, що це той формат, який їм подобається. До речі, для багатьох клієнтів дійсно важливо, що річ зроблена в Україні.

При цьому ми завжди готові пробувати щось нове-адже там, де немає розвитку, починається стагнація. Ми намагаємося експериментувати акуратно і поступово. Не хапаємося відразу за новий яскравий колір, не купуємо тканини на десять кілометрів-ні, нам важливо вісті діалог зі своїми клієнтами, запитувати їх думку. Я часто викладаю фотографії якихось експериментальних речей і запитую передплатників-як вам, що поміняти? Це дійсно допомагає-люди підкидають класні ідеї, які мені, наприклад, просто могли не прийти в голову.

Раніше я терпіти не могла жовте золото, не переношувала усе блискуче. Проте пройшов час, і виявилось, що можна зробити золоті речі так, що вони круто виглядатимуть. Мода постійно міняється-тренд, який спочатку здавався диким, потихеньку приживається і стає абсолютно природним. Яскравий елемент може бути забавним, навіть якоюсь мірою іронічним. Проте його все ще можна зробити вульгарним. Так що не можу назвати стилістичні прийоми і рішення, які ніколи не використовуватиму. Не хочу зарікатися.

  Рожева сіль


Той факт, що ми нещодавно відкрили магазин в Києві, став для нас справжнім викликом. Все-таки мені-людині з Петербургу-було, м’яко кажучи, непросто наважитися на цей крок. Ти вже не можеш зайти увечері і перевірити, як там справи-рівень відповідальності абсолютно іншої. Рік тому, коли ми відкривали магазин в Петербурзі, я навіть подумати не могла, що ми так скоро з’явимося в Києві. Але поступовий увесь початок складатися. Спочатку було страшно, але потім ідея перетворилася на рутину, із зовсім нереальної історії-в реальність, в “ми це зробили”. Без досвіду, без “зайвих” грошей, які не жаль втратити,-це правда непросто. Я досі не можу повною мірою усвідомити, що у нас вийшло. Це нова сходинка, це новий рубіж, який ми перейшли. Тепер ми можемо відкрити ще хоч п’ять магазинів.

Тепер ми дійсно можемо усе.


© 2019 ФІТНЕС / КРОССФІТ / СХУДНЕННЯ