Зв'язатися з автором

Як музика міняє наше життя



Чи може музика передати чужі емоції? Чому одну і ту ж мелодію люди сприймають абсолютно по-різному? І як емоційність музичного твору залежить від октав і терцій-розбирався Дмитро Кабанов. Музыка займає важливе місце в нашому серці, і безліч людей навіть не мислять життя без неї. Вона здатна підбадьорити нас в скрутну хвилину і нагадати про щасливі моменти. Деякі люди убачають в текстах пісень свою особисту історію, що відразу знаходить відгук в їх душі.

Відчуття, які ми випробовуємо при прослуховуванні музики, відрізняються. Якби нам треба було відповісти на питання, чим відрізняється звук туби від звуку флейти, то ми могли б сказати що-небудь в цьому роді: звук флейти-високий і ніжний, а звук туби-низький і грубий. З точки зору музичної теорії ми визначили б ці звуки як різні по висоті, тембру і гучності.

Дослідження, що проводяться звукозаписними компаніями в 1960-1970 роках, довели, що музика однаково впливає на слухача з фізичної точки зору : саме з цієї причини натовпи людей на фестивалях реагують на одну і ту ж пісню однаково. Але що щодо емоційного сприйняття?

  Ранні симптоми хвороб : 5 речей, які не можна ігнорувати


Римский-Корсаков сприймав колорит різної тональності в кольорах, характерних для різних явищ природи. Про тональність ля мажор він говорив: “Це тональність молодості, весни-і весни не ранньої, з льодком і калюжками, а весни, коли цвіте бузок, і усі луги усипані кольорами; це тональність уранішньої зорі, коли не трохи брезжится світло, вже увесь схід пурпуровий і золотий”.

Колорит тональності мі-бемоль мажор-“темний, похмурий, сіро-синюватий; тон міст і фортець”. Фа мажор-“яснозелений, пасторальний; колір весняних берізок”. Ля мінор-“блідо-рожевий; це як би відблиск вечірньої зорі на зимовому, білому, холодному, сніговому пейзажі”. Сі мажор-“похмурий, темно-синій, із сталевим, мабуть, навіть сірувато-свинцевим відливом, колір зловісних грозових хмар”. Сіль мінор-“без певного забарвлення, має характер элегико-идиллический”. Ля-бемоль мажор-“сірувато-фіолетовий, має характер ніжний, мрійливий”.

как музыка меняет нашу жизнь. изображение номер 3

Headphet. com

Композитор Адам Героу говорить, що для нього музика несе особливий сенс: “Відчуття того, що хтось переживає ті ж відчуття, що і ти, при прослуховуванні однієї і тієї ж пісні, не можна описати словами. У такі моменти між музикантом і слухачем виникає свій особливий зв’язок”.

  У Сочі завершився чемпіонат Росії по серфінгу на короткій дошці


“Деяким не подобаються пісні групи Pink Floyd, а я навіть не можу прочитати текст “Wish You Were Here” і не розплакатися”,-ділиться Адам.

Оскільки ж музика впливає на нас? Музичний теоретик Бернд Уиллимэк вважає, що відповісти на це питання досить складно. “Музыка не може передати які-небудь емоції,-пояснює Уиллимэк,-вона може їх тільки викликати, якщо у слухача встановляться з нею які-небудь асоціації”. Подібне відбувається при перегляді фільму, коли глядач починає переживати за головного героя.

Аннэли Хаке також відмічає, що важливо розуміти різницю між тим, які почуття музика викликає, і тим, які емоції вона виражає. Наприклад, щоб змусити людину сумувати, однієї тільки сумної мелодії недостатньо. Справедливо і зворотне-людина не почне радіти, ледве прослухавши веселу мелодію, оскільки у нього можуть бути свої, навіть негативні асоціації з цією піснею (наприклад, розрив стосунків з коханою людиною).

Итан Хейн, професор музики в Державному університеті міста Монтклер, говорить, що сприйняття музики цілком і повністю залежить від культурної приналежності слухача. Навряд чи знайдеться така мелодія, яка на усіх справить однакове враження. Як приклад Итан розповідає свою історію: “Мені дуже подобалася єврейська мелодія “Der Gasn Nigun”, яка, як я думав, є похоронним гімном. Пізніше я з’ясував, що це весільний гімн”.

  У Чечні з'явиться таксі тільки для жінок


У західній культурі вважається, що якщо пісня звучить в мажорних тонах, значить, вона весела, а якщо в мінорних-сумна. Те ж саме торкається і ритміки. Швидкий темп асоціюється з деякою активністю-бігом, стрибками, захопленими танцями. Повільний темп асоціюється з сном, відпочинком або втомою.

Також рівень “емоційності” залежить від музичних інтервалів. “Щасливі” інтервали є найбільш співзвучними і грунтуються на простих пропорціях-це октави (2:1), квінти (3:2), мажорні терції (5:4). Проте усе це знову ж таки залежить від культурної приналежності слухача.

Це пов’язано з тим, що загалом музичні смаки різних народів світу формувалися незалежно один від одного. “Для західного слухача корейська музика звучить сумно, хоча для самих корейців вона звучить святково і красиво”,-сказав композитор Майкл Сидни Тимпсон.

Клер Елізабет Картер говорить, що для пояснення впливу західної музики на людину добре підходить кругова модель Дж. Расселла-це так звана модель емоційного досвіду, де емоції розташовуються в наступній послідовності: задоволення (0°), збудження (45°), активація (90°), дистресс (135°), незадоволення (180°), депресія (225°), сонливість (270°), релаксація (315°).

  Тріатлон новий корпоративний вид спорту Віталій Карамов


как музыка меняет нашу жизнь. изображение номер 4

Hsto. org

По вертикалі-шкала “інтенсивності емоції”, по горизонталі-шкала “валентності”

“Виходить, що швидка музика має високу інтенсивність, а повільна-низькою. Що стосується тональності, то мажорна тональність-це позитивна валентність, а мінорна-негативна”,-пояснює Клер.

Музыка може відправити нас до захоплюючої пригоди і розповісти власну історію. У ній можуть переплітатися консонанси і ритмічні синкопи, що оповідають про світ і благополуччя, які змінять різні дисонанси, що виражають деякий конфлікт.

Музыка супроводжує нас усе життя-і в печалі і в радості. Завдяки ній люди багато віків радіють, сумують, відпочивають або концентрують свою увагу на улюбленій справі.

Матеріал підготував Дмитро Кабанов Підприємець в сфері Контент-маркетинга І Веб-радіо .


© 2019 ФІТНЕС / КРОССФІТ / СХУДНЕННЯ