Зв'язатися з автором

Зворотний зв’язок, психологія стосунків, як уникнути конфлікту



У спілкуванні з іншою людиною важливо не лише висловитися, але і отримати адекватну відповідь. Психолог і редактор Сергій Галиуллин розповідає, що таке зворотний зв’язок, як її розпізнати і правильно на неї реагувати.

З кожним роком кількість соціальних зв’язків у людини збільшується. Ми спілкуємося живцем, онлайн, по телефону. Така кількість контактів стомлює людину, його эмпатия і здатність чути іншу людину періодично відключаються. Так ми пропускаємо реакцію співрозмовника і неадекватно на неї реагуємо.

Що таке зворотний зв’язок

обратная связь: как избегать ссор и конфликтов. изображение номер 5

Фото: shutterstock. com

Термін “зворотний зв’язок” прийшов з кібернетики, але тепер майже усі гуманітарні науки визначають його по-своєму. У соціології зворотний зв’язок вважають етапом взаємодії декількох людей. Людина видає інформацію іншій людині, отримує зворотний зв’язок і коригує свої дії. У тому числі висловлювання. Ви говорите комусь: принеси води. Далі на кожному етапі може щось піти на так. Ви можете сказати не тим тоном, людина може відповісти грубо, ну і ви можете скоректувати свої дії в негативну сторону і розмахувати на кухні ножем. Навіщо розуміти, як це працює? Щоб уникнути конфліктів, сварок, нерозумінь.

  Особливості набору м'язової маси на турніку і брусах


Що відбувається на етапі зворотного зв’язку

обратная связь: как избегать ссор и конфликтов. изображение номер 6

Фото: shutterstock. com

Отже, ви попросили співрозмовника принести води. Тепер його хід-він відмовить або принесе води, або погодиться, але скаже, що принесе пізніше. Це і буде зворотним зв’язком. Але перед цим він почує або не почує вас. Щоб людина вас почула і відповіла, повинні спрацювати три умови.

Співрозмовник повинен почути наше прохання. Якщо він слухає музику в навушниках або захворів і погано чує, наше прохання відповіді не знайде. Окрім цього, він повинен зрозуміти її і прийняти. Зрозуміти він зможе, якщо прохання буде на знайомому йому мові. Прийняти-якщо він взагалі здатний сприймати прохання інших людей.

Форма і зміст прохання не повинні суперечити один одному. Якщо ви втомилися і не можете налити собі води, швидше за все, ваше прохання-це майже благання слабкого перед сильним. Якщо у такому разі ви істерично попросите води, співрозмовник вразиться. Ви залежите від нього і при цьому кричите.

Співрозмовник може і хоче відповідати. Дитина до року чує наші прохання, але відповісти не може. Або навіть хоче дійти до нас або кинути в нашу сторону м’яч, але руки і ноги його не слухаються. Дорослий має бути в настрої і хорошому самопочутті.

  Reebok, Самбурская, Яглыч, нова колекція, Рибок


Що може піти не так і як це виправити

обратная связь: как избегать ссор и конфликтов. изображение номер 7

Фото: shutterstock. com

Співрозмовник може не побачити або не почути наше прохання. Тут важливо не намагатися повторити її наполегливіше і голосніше. Якщо відповіді немає, треба зрозуміти причину. Якщо людина не чує із-за навушників, треба жестом або поглядом притягнути увагу. Якщо не розуміє слів, підібрати правильні. Якщо втомився, бути максимально ввічливим.

Співрозмовник може почути в проханні щось інше. Наприклад, в проханні налити води втомлена дружина чує, що чоловік сів на її шию і нічого не може зробити сам. Чи на прохання показати щоденник дитина придумує, що ви побачите в нім погані оцінки і знову вилаєте його. Зворотний зв’язок-не лише те, що людина робить, але і те, що він подумає, поки робить. Значить, щоб достукатися, треба пояснити, навіщо ви просите людини, чому не можете зробити самі і чому вам важливо, щоб прохання виконав саме він.

Співрозмовник може бути не готовий відповідати нам або виконувати прохання. Причому він не завжди здатний сказати нам, що не готовий. Значить, доведеться бути уважним-по можливості не відволікати граючу дитину або працююче доросле. Але при цьому заглядати в екран ноутбука і стежити, чи не сидить чоловік в соцсетях замість роботи,-порушення особистого простору. Це приведе до ще більшої неготовності відповідати.

  Ефект присутності : 7 способів жити "тут і зараз"


обратная связь: как избегать ссор и конфликтов. изображение номер 8

Фото: shutterstock. com

Співрозмовник дав зворотний зв’язок, але ми її не почули, не зрозуміли, не прийняли. Це здається банальним, але іноді люди відповідають впівголосу, і ми їх фізично не чуємо. Чи людина говорить, що принесе води, але при цьому сильно зітхає. Значить, він допоможе, але над силу, і ми маємо бути дуже вдячні і не утрудняти його наступного разу. Здається, що так можна стати параноїком, але треба не придумувати за співрозмовника, а прислухатися і перепитувати. Ми можемо не зрозуміти співрозмовника через різницю в почутті гумору, освіті, культурному бэкграунде. Єдиний вихід-перепитувати і домовлятися.

Людина відмовляється виконати прохання, але ми на це ніяк не реагуємо або реагуємо негативно. Відмова гідна поваги, ми адже хочемо мати право нанівець”. Якщо прохання занадто серйозне, можна уточнити причину відмови, попросити виконати її пізніше. Якщо ви можете зробити це самостійно, відступитеся до наступного разу. Адже ви просто хочете випити води, а не виховуєте ідеального партнера по спілкуванню.

  Картопля рецепти з фото, запечена картопля, картопля рецепти з фото



© 2019 ФІТНЕС / КРОССФІТ / СХУДНЕННЯ