Зв'язатися з автором

Політ над хвилями


Image licensed to Lloyd Images. Free for editorial use. The Louis Vuitton Americas Cup World Series. Gothenburg. Sweden. Land Rover BAR Racing Team skippered by Sir Ben Ainslie (GBR) shown here in action on day1 of racing this weekend Credit: Lloyd Images

Підготував: Володимир Гаврилов
Фото: Land Rover

У березні стартує яхт-регата на Кубок Дубая. Змагаються в ній катамарани на підводних крилах, де як головне вітрило використовується жорстке крило з углеволокон. У січні Land Rover виставив для гонки поліпшений катамаран і заснував академію яхтового спорту, де вестимуться розробки інноваційних спортивних судів напередодні найбільшої події яхтового спорту-35 Кубку Америки 2017.

Кубок Америки веде початок з 1851 року, коли представники аристократичних еліт Нового Світу заснували свою регату. У минулому столітті в них брали участь 100-футові дерев’яні шхуни. Зараз настала черга катамаранів на підводних крилах з розрахунковою швидкістю в 55 вузлів. Ці спортивні човни здатні розгонитися, як моторні катери, що глісирують, тільки за рахунок сили вітру. Але зусиль від екіпажа потрібно маса. Не дивно, що Кубок Америки вважається найскладнішим, швидкіснішим і технологічнішим змаганням яхт.

  Геть жир з живота! Комплекс для пресу


Зараз в регаті беруть участь судна класу АС72 на підводних крилах. Відмітно, але випробують технології в них і автомобільні компанії. Є яхти BMW і Toyota, а влітку минулого року до перегонів підключився і Land Rover. Британський бренд підтримав команду Ben Ainslie Racing (BAR), засновану олімпійським чемпіоном сером Беном Айнсли. Зусилля інженерів сконцентровані на аеродинамічних і гідродинамічних властивостях судів. Річ у тому, що, незважаючи на велетенські заділи в авіації, сучасна наука ще недостатньо вивчила ефекти при русі на підводних крилах. Проте автомобільні бренди готові підтримати вітрильний спорт. Land Rover навіть організував Академію по розробці передових підводних крил, профілів яхт і нових жорстких вітрил. Теоретична і практична робота ведеться спільно з Массачусетським технологічним університетом (MIT).

Річ у тому, що для досягнення швидкості в 55 вузлів, вітрило спортивного катамарана повинне витримувати ураганний вітер в 30 вузлів. При здійсненні повороту навантаження на щоглу і снасті посилюється багаторазово. Впоратися з нею може тільки жорстка фермова конструкція, яка щоб уникнути перекидання судна робиться з композитів. Чим краще профіль вітрила-крила, тим вище швидкість.

  Що є на ніч, щоб не товстішати


Цього року команда Ben Ainslie Racing змагатиметься на наявних яхтах АС72 з вдосконаленими крилами. Ну а в 2017 році інженери Land Rover збираються в підготувати новий спортивний катамаран з підводними крилами і композитним вітрилом. Влітку 2017 року судно вийде на етап регати Кубку Америки на Бермудських островах.


© 2019 ФІТНЕС / КРОССФІТ / СХУДНЕННЯ